Waarmerken kopie
Wilt u een kopie van een belangrijk document laten waarmerken? Neem contact op met de gemeente.
Maak een afspraak om een kopie te laten waarmerken (kies optie 'Legalisatie handtekening').
Een document waarmerken betekent dat in de kopie precies hetzelfde staat als in het origineel. De gemeente waarmerkt geen diploma's.
De kosten voor een aanvraag zijn: € 13,00
(tarief 2024)
Zo laat u een belangrijk document waarmerken door de gemeente:
- Neem contact op met de gemeente.
- U neemt het document mee dat u wilt laten waarmerken. U mag iemand machtigen om dit voor u te doen.
Als u een aanvraag of melding doet, heeft de gemeente uw persoonsgegevens nodig. De gemeente behandelt uw persoonsgegevens zorgvuldig. In de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) staat hoe de gemeente met uw persoonsgegevens moet omgaan.
De belangrijkste regels zijn:
- De gemeente vraagt alleen om gegevens die nodig zijn voor het afhandelen van uw aanvraag of melding. De gemeente vraagt niet om andere gegevens.
- De gemeente gebruikt uw gegevens alleen voor het verwerken van uw aanvraag, melding of voor iets wat daar direct mee te maken heeft.
- De gemeente bewaart uw persoonsgegevens niet langer dan nodig is.
- De gemeente zorgt ervoor dat uw persoonsgegevens veilig zijn.
- Alleen mensen die uw gegevens nodig hebben voor hun werk kunnen ze bekijken.
- Andere organisaties krijgen uw gegevens alleen als dit wettelijk verplicht is.
- Als u hierom vraagt, dan vertelt de gemeente u:
- welke gegevens de gemeente over u heeft
- waarvoor deze gegevens nodig zijn
- wat er met uw gegevens gebeurt.
- Kloppen uw gegevens niet? Dan kunt u de gemeente vragen om ze te corrigeren.