Factureren

Gemeente Ouder-Amstel streeft ernaar facturen binnen twee weken te betalen. Ondernemers kunnen hierbij helpen door facturen op een juiste wijze in te dienen. Factureren kan op twee manieren: als pdf en per post.

Factuur in pdf-formaat

Wij zorgen voor tijdige betaling als u zorgt dat uw pdf-factuur aan de volgende vereisten voldoet:

  • Het routenummer te vermelden (vraag ernaar bij uw opdrachtgever);
  • Van uw factuur en eventuele bijlagen één pdf-bestand te maken;
  • De factuur als pdf te mailen naar facturen@ouder-amstel.nl;
  • Neem géén geadresseerden op in de cc of bcc;
  • 1 factuur per e-mail versturen. Maak wel van elke factuur één pdf;
  • Het e-mailadres facturen@ouder-amstel.nl is uitsluitend bestemd voor het sturen van facturen.  Andere berichten worden niet gelezen of beantwoord.

Factuur per post

U kunt uw factuur uiteraard ook nog gewoon per post versturen naar: Postbus 35, 1190 AA Ouderkerk aan de Amstel. Ook voor deze facturen geldt de routecode en de eisen van de Belastingdienst.

Routenummer

Op elke factuur moet een routenummer staan. Het routenummer zorgt ervoor dat de juiste afdeling uw factuur in behandeling kan nemen. Als u ook een opdrachtnummer of verplichtingennummer heeft ontvangen, meld deze dan ook op de factuur. U wordt binnenkort benaderd door uw opdrachtgever, die de juiste routenummers aan u doorgeeft.
Alle facturen, digitaal of op papier, moeten voldoen aan de eisen die de Belastingdienst aan een factuur stelt:

  • BTW- en KvK-nummer van zender en ontvanger;
  • Het toegepaste BTW-tarief en het BTW-bedrag;
  • Factuurnummer en -datum;
  • NAW-gegevens van zender en ontvanger;
  • Datum van levering en/of de dienst;
  • Uw IBAN-nummer.

Overige e-mailadres

• Herinneringen, aanmaningen en vragen: crediteuren@ouder-amstel.nl

Overige contactgegevens

Kijk voor de contactgegevens van de gemeente Ouder-Amstel op Contact met de gemeente