Melding over openbare ruimte indienen
Wilt u een melding doen over bijvoorbeeld afval, een afvalcontainer die vol of stuk is, een losse stoeptegel, een verstopt riool, een lantaarnpaal die stuk is of over ongediertebestrijding? Dan kunt u hiervan een melding doen bij de gemeente.
U kunt op drie manieren uw melding doorgeven aan de gemeente:
- via de website BuitenBeter
- via de BuitenBeter app
- telefonisch
Website BuitenBeter
Via de website van BuitenBeter kunt u een melding maken:
Op de website klikt u op ‘Nieuwe Melding’ (rechts bovenaan de pagina). Kies de categorie waar de melding over gaat. Geef de locatie aan en een duidelijke omschrijving van de situatie. Voeg eventueel foto’s toe als u deze hebt.
Wilt u op de hoogte blijven van de afhandeling van uw melding? Vul dan uw naam en contactgegevens in.
BuitenBeter app
Voor het oplossen van problemen in de buitenruimte werkt de gemeente met de BuitenBeter app. De BuitenBeter app heeft een aantal voordelen die onze dienstverlening en service gaat verbeteren.
Download de app 'BuitenBeter' vanuit de Apple Store of Google Play Store.
Telefonisch
Lukt het niet om de melding te maken via de BuitenBeter app of via de website BuitenBeter? Neem dan tijdens kantooruren contact op met de gemeente via (020) 496 21 21.
Let op! Meld een gevaarlijke situatie of een spoedeisende zaak altijd telefonisch. Dan kunnen we zo snel mogelijk actie ondernemen.
Is de melding na werktijd of in het weekend? Blijf even aan de lijn tot u wordt doorgeschakeld.
Tips voor uw melding
Maak de melding zo volledig mogelijk. Denk aan een precieze locatie, meld het nummer van een ondergrondse afvalcontainer of lantaarnpaal die kapot is en/of stuur duidelijke foto’s mee van de details en de omgeving.
Als u uw contactgegevens (naam, telefoonnummer of e-mailadres) in de melding zet, dan kunnen wij u bereiken als we meer informatie nodig hebben. Ook kunnen wij u dan op de hoogte houden van de afhandeling van uw melding.