Klacht dienstverlening gemeente indienen
Dien een klacht in als u niet tevreden bent over de dienstverlening van de gemeente Ouder-Amstel. Dat kunt u doen via DigiD of per post.
Klacht over de gemeente indienen
Als u een klacht heeft over de openbare ruimte, zoals bijvoorbeeld bestrating, afval, reiniging, groenvoorziening, verstopte riolen, openbare verlichting of over ongediertebestrijding, dan geeft u dat door via Melding over openbare ruimte indienen.
U kunt bijvoorbeeld een klacht indienen als:
- U vindt dat u het antwoord, de oplossing of een product niet op tijd heeft gekregen of
- U niet tevreden bent over de kwaliteit van het antwoord, de oplossing of het product of
- U niet correct bent behandeld door een medewerker
- U niet tevreden bent over de digitale toegankelijkheid van de gemeentelijke website
- Binnen 5 werkdagen krijgt u een eerste bericht
- Na uiterlijk 6 weken geeft de gemeente een inhoudelijke reactie
Stuur een brief met uw klacht naar: Gemeente Ouder-Amstel, Vondelstraat 1, 1191 BD Ouderkerk aan de Amstel.
Als u een klacht indient via DigiD of per post stuur dan de volgende gegevens mee:
- De datum
- De locatie
- Eventueel de naam van de betreffende medewerker of afdeling
Deze gegevens heeft de gemeente nodig om de klacht goed te kunnen behandelen.
Als u het niet eens bent met de beslissing van het college van burgemeester en wethouders, kunt u hulp krijgen van de Nationale ombudsman. Het postadres is: Postbus 93122, 2509 AC Den Haag.
U moet de Nationale ombudsman daarvoor binnen een jaar nadat uw klacht door de gemeente is afgehandeld benaderen. Dat kan schriftelijk, digitaal of telefonisch. Als u twijfelt over een verzoek tot behandeling bij de Nationale ombudsman, bel dan het (gratis) telefoonnummer 0800 - 335 55 55, of kijk op de website van de Nationale ombudsman.
Kijk voor meer informatie over uw rechten op Contact met de gemeente