Sociaal Loket Ouder-Amstel

Het uitgangspunt is dat u zoveel mogelijk voor uzelf én voor elkaar zorgt. Heeft u hulp nodig, dan probeert u eerst zelf deze hulp in uw omgeving te regelen. Het is normaal dat familieleden, vrienden, buren en kennissen elkaar helpen waar dat kan. Mocht dit niet lukken, dan kunt u een beroep doen op de gemeente. 

Ondersteuningsvraag Wmo

Heeft u vragen of wilt u ondersteuning aanvragen, dan kunt u contact opnemen met een medewerker van het Sociaal Loket. Dat kan telefonisch, per e-mail of u komt langs tijdens het inloopspreekuur. Als uw ondersteuningsvraag binnen de Wmo past, plannen we een afspraak om bij u langs te komen. Dit noemen we een huisbezoek. Tijdens dit huisbezoek gaat een medewerker van het Sociaal Loket van de gemeente met u in gesprek over uw vraag of probleem. Als de afspraak voor een huisbezoek is gemaakt, krijgt u meer informatie over het gesprek en wat u moet doen ter voorbereiding.

Contact

Voor vragen en advies over uw persoonlijke situatie kunt u contact opnemen met het Sociaal Loket Ouder-Amstel. Telefoon (020) 496 21 21 (maandag t/m vrijdag 09.00 uur tot 10.30 uur). Of per e-mail: sociaal.loket@ouder-amstel.nl.

Inloopspreekuur:

  • Duivendrecht, donderdag 11.00 tot 12.00 uur, Dorpshuis.  

Persoonlijk gesprek

In een persoonlijk gesprek met een medewerker van het Sociaal Loket bespreekt u uw situatie, behoeften en mogelijkheden. Is er medisch advies nodig, dan vragen we dit aan een onafhankelijk medisch adviseur.

Onderzoek

Het Sociaal Loket heeft zes weken de tijd voor een onderzoek. Soms gaat het sneller en soms duurt het langer, omdat moet worden gewacht op medisch advies of op een offerte. Indien het langer dan zes weken duurt wordt dit met u overlegd.

Verslag

Als het onderzoek is afgerond, krijgt u een verslag thuisgestuurd. In het verslag staan de bevindingen van het onderzoek en een conclusie over de ondersteuning die eventueel nodig is. Als er een Wmo-voorziening nodig is, hoeft u geen apart aanvraagformulier meer in te vullen. U ondertekent het verslag en stuurt dit terug naar het Sociaal Loket. Het ondertekende verslag registreren wij als aanvraag.

Meer informatie